Nødnummertjenestene hadde flere runder med problemer i høst.
Torsdag legger Nkom fram hva de har funnet ut etter å ha undersøkt saken.
Da blir det også klart hvilke konsekvenser hendelsene vil få for Telenor.
– Helt uakseptabelt
Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) har ført tilsyn mot Telenor etter at det har var vanskelig eller umulig å komme gjennom til nødnumrene i fjor høst.
Etter en hendelse i november fikk Telenor et klokkeklart budskap fra digitaliserings- og forvaltningsminister Karianne Tung.
– Dette skal ikke skje, sa hun om problemene Telenor har hatt med mobilnettet.
– Det er helt uakseptabelt at Telenor igjen har problemer med oppkobling til nødnummer.

Strømbrudd tok ned nødnumre, for fjerde gang: «Uakseptabelt»
Har allerede lansert tiltak
I desember publiserte Nkom en delrapport med mål om å diskutere løsninger som sikrer nødnummer bedre enn i dag.
Der foreslår de blant annet at flere leverandører enn bare Telenor bør levere nødnummertjenester i Norge.
Telenor på sin side mener det viktigste er at én myndighetsaktør bør ha totaloversikt og totalansvar for nødmeldingstjenesten.
