Historien bak kodinga av kodekrimmen, World of Warcraft og Among Us

Ukas kode24-timen byr på skapelseshistorie-bonanza. Og en skikkelig god kodevits.

Jørgen er ikke så mye lavere enn Ole Petter egentlig. Han bare liker å ha mye luft over huet når han spiller inn kode24-timen fra hjemmekontor. Så du kan godt kalle det en optisk illusjon, selv om det trolig er å ta i litt.
Jørgen er ikke så mye lavere enn Ole Petter egentlig. Han bare liker å ha mye luft over huet når han spiller inn kode24-timen fra hjemmekontor. Så du kan godt kalle det en optisk illusjon, selv om det trolig er å ta i litt. Vis mer

- Det er alltid litt ekstra gøy å høre om hvordan nettopp spill blir laga, mener Ole Petter i ukas kode24-timen.

Og tilfeldigvis snakker vi om skapelsen av overraskende mange spill denne uka:

Jørgen går gjennom koden bak årets kodekrim her på kode24, vi har sett en dokumentar om gigantspillet Among Us og Ole Petter leser bok om kodinga av World of Warcraft.

Velkommen til ukas episode av kode24-timen:

Vi mobber kode24-klubben

Denne uka på kode24s flaggskip-podcast kan du blant annet høre at:

  • Jørgen har reist på harrytur til Sverige, på trass.
  • Ole Petter har sett Verdens Verste Menneske, og er i likhet med Jørgen ikke spesielt imponert.
  • Vi går gjennom skapelsen av årets kodekrim.
  • Vi mobber medlemmene i kode24-klubben, blant annet for å gjøre alt så komplisert av vi ikke skjønner noen ting.
  • Jørgen anbefaler Noclips dokumentar om Among Us.
  • Ole Petter anbefaler boka "The WoW Diary: A Journal of Computer Game Development” av John Staats.
  • Vi har et par kodevitser, og en som faktisk er morsom, om hvorfor de bruker flexbox hos Pirate Bay.

Vi mobber kodevits-forfatterne

Vitsespalta skuffer som alltid, akkurat sånn det skal være. Vi elsker dårlige kodevitser.

Har du en dårlig (eller Gud forby en god) kodevits på lager, er det bare å slenge den i retning hei@kode24.no, så leser vi den opp på lufta.

Som lønn for strevet får du knallhard kritikk og hets, sannsynligvis.