Siden sist har vi kost oss med Robin Rendles visuelle essay om nyhetsbrev vs. nettsider.Dere som leser Skvulp tenker kanskje “men er det en viktig forskjell, da?”, og da anbefaler jeg dere å scrolle gjennom teksten hans.For nyhetsbrevene har fått en mye omtalt renessanse, og tjenester som Substack gjør det enklere enn noen sinne for vanlige skribenter å starte et nyhetsbrev man faktisk tjener penger på. En historieprofessor fra Boston, for eksempel, oppsummerer nyhetsbildet i USA hver dag, til 350.000 abonnenter.Samtidig: Nyhetsbrevet er en frittstående liten pakke med tekst, som gjerne forsvinner for alltid når det er lest. En nettside kan gi en rikere, varig opplevelse.Men det har vist seg at det ikke er like lett å ta seg betalt for tekster på vanlige websider.10 favoritter denne ukenUser-Experience quiz: 2020 UX year in review10 mobile UX trends for 2021Three tenets of a strong remote cultureAndreessen Horowitz: Social strikes backCapitalism excels at innovation but is failing at maintenanceBen Evans: European unicornsFarmVille, den første spillsuksessen på Facebook, er lagt ned. Ifølge spillutvikler Mark Pincus var FarmVille det første spillet som nyttegjorde seg av stordata.OpenAI’s DALL-E creates plausible images of literally anything you ask it toHow Boston Dynamics taught its robots to danceSkvulp har tatt det opp før og minner om det nå: Skal du utvikle digitale produkter i dag må du forstå hvorfor TikTok er så ekstremt vellykket. Her fra New Your Times: This is why you heard about TikTok so much in 2020Fint og morsomtAkkurat da du trodde at det ikke fantes flere håndarbeidstrender: Landskapsbilder fra luften-broderierBooks by the Foot curates shelves full of books for Zoom backdropsdo.you.compute