Denne uken arrangerer Apple sin årlige Worldwide Developers Conference, og den store snakkisen er selskapets offensive satsing på personvern:“Sign in with Apple ID” er Apples nye single sign on-løsning, tilsvarende dem Google og Facebook tilbyr. Den store forskjellen for brukerne er at Apple ikke videresender personlige data til tredjeparter. Apple is now a privacy-as-a-service company, som TechCrunch skriver.Det som kan synes som en flott dag for forbrukere, oppleves litt mer utfordrende for utviklere, som tvinges til å tilby Apple ID-innlogging dersom appen tilbyr tilsvarende for Google eller Facebook. Enkelte mener Apples nylansering er et forsøk på å knekke hele annonseindustrien.Mer fra WWDCApple legger ned iTunesEven if Apple says it will protect data, what reasons do we have to trust it?Apple will prevent your iPhone’s battery life from getting shorter over timeApples egen gjennomgang av det som ble annonsert på WWDC10 gode om design og teknologiApples nye font New YorkEvery receipt at MuDA features a unique little artworkInvisions nye animasjonshåndbokKnowledge Mining can help us solve challenges of the futureOpen source game clonesImprove render times with critical CSS techniqueMercury, det medmenneskelige operativsystemetA holistic approach to implement ethics into AIWhy is speech recognition so difficult?Handheld multi-frame super-resolution er en algoritme som glatter ut “mosaikken” når du zoomer inn på et bilde. Fancy!Business og samfunnBen Evans: The end of mobileScreens used to be for the elite. Now avoiding them is a status symbol.Googles nedetid hadde store konsekvenser for veldig mangeThe kids app market — a strategic overviewThe unlikely origins of USB, the port that changed everythingTransport-robotene som leverer mat på Berkeley er fjernstyrt av colombianere. Hm!ArbeidslivUnderstanding fake agileThe ultimate guide to stakeholder interviews: understand your clientsObserving user behaviour in difficult circumstancesHow can a designer become a leader?MedierHvordan få stor effekt av små teksterThe real difference between creators and influencersFacebook lanserer Bitmoji-konkurrenten Avatars (se ukens logo)Fint og morsomtMade in the future utforsker fremtidens oppfinnelserHver by representert med stedets mest prominente datter eller sønn — målt i Wikipedia-popularitetThis Vancouver market is handing out embarrassing plastic bags to customers (og/eller de er ordentlige gode på marketing)