ANNONSØRINNHOLD

Vil du jobbe med innsikt og strategi i Norges mest spennende mediehus?

Vil du være med og styrke Amedia sin informasjonsfrihet gjennom gode, innovative og fremtidsrettede produkter? Jobbtype: Dataanalytiker

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Forretningsideen er den samme i dag som den alltid har vært: Journalistikken. Vi skal fortelle de små og store historiene som samler, engasjerer, og driver lokalsamfunnet fremover. Amedias utviklingsmiljø spiller en nøkkelrolle i suksessen konsernet har hatt de siste årene. Satsingen er avgjørende for at Amedias aviser skal kunne opprettholde sin sterke posisjon i mediemarkedet, og er en forutsetning for videre vekst.

Amedia er verdensledende på lokal avisutvikling og er landets største utgiver av lokale medier. Fra Akersgata i Oslo sentrum jobber vi i Amedia med 80 lokalaviser og den riksdekkende Nettavisen. Journalister, redaktører og selgere benytter systemer, innsikt og plattformer for å skape nær og verdifull journalistikk. Vi mener arbeidet som gjøres for å nå ut til 1 543 000 digitale lesere hver eneste dag gjør norske lokalsamfunn til bedre steder å bo, leve og virke.

Samtidig tror vi at mye av dette ville vært umulig uten robuste systemer og et fremoverlent utviklingsmiljø. Amedia gjør nå et kraftig løft i det sentrale utviklingsmiljøet, som skal styrkes med flere titalls utviklere, designere, dataingeniører, prosjektledere og andre digitale hoder. Vil du være med og styrke informasjonsfriheten gjennom gode, innovative og fremtidsrettede produkter?

Hos oss får du mulighet til å jobbe med effektive, robuste og skalerbare systemer, fremtidsrettet arkitektur og store datamengder. Du vil jobbe med en tydelig datastrategi for å lage enda bedre produkter. Du får jobbe med store mengder brukerdata fra mer enn 2,6 millioner ukentlige lesere. Med andre ord er dette den perfekte lekegrinden for deg som elsker å jobbe med analyse av komplekse data. Vi setter brukerne våre først, ikke bare dataene deres. Vi jobber med maskinlæring, ikke bare teoretisk, men også i en praktisk kontekst hver dag. Utviklingsmiljøet vårt skal støtte hele den redaksjonelle prosessen – fra før en journalist bestemmer seg for hvilken sak de vil skrive, til innholdet er ute på mobilen, en datamaskin eller en smart-TV. Vi skal være viktige for folk, og bygge ting som gir mening.

Vi ønsker i denne omgang å fylle to ledige roller hos oss: Innholdsanalytiker og produktanalytiker. De har mye til felles, men litt forskjellige fokusområder.
Som innholdsanalytiker skal du sammen med resten av innholdsutviklerne hjelpe redaksjonene våre å utvikle strategier basert på innsikt og data, slik at de kan lage best mulige aviser for leserne sine.
Som produktanalytiker skal du sammen med produkteiere, utviklere og andre miljøer i Amedia hjelpe til med innsikt og data som gjør at vi på en smidig måte kan utvikle best mulige redaksjonelle produkter til alle Amedias lesere.

Som vår nye dataanalytiker kommer du til å få tydelige resultater av arbeidet, som vil knyttes til anbefalinger og bruk basert på innsikt ute i redaksjonene. Du vil også bidra til at vi skal være datadrevet i alt vi gjør. Du skal sørge for at vi har et best mulig beslutningsgrunnlag for overordnede prioriteringer og i forkant av prosjekter, og hele tiden evaluere om vi har lyktes med å nå målene vi har satt oss. Du vil forvalte produktinnsikt, herunder å sette opp og vedlikeholde dashboards.

Personlige egenskaper

  • God kommunikatør både skriftlig og muntlig. Du må kunne kommunisere både med en data scientist og med en ikke-teknisk leder
  • Du er god til å definere og løse utfordringer på en selvstendig måte, men samtidig i samarbeid med andre
  • Du har en sterk interesse for teknologi
  • Du er en nysgjerrig problemløser
  • Du har god forretningsforståelse

Ønskede kvalifikasjoner

  • Bachelor eller master, fortrinnsvis med kvantitativ eller teknisk fordypning. Dokumentert, relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse.
  • 1-3 års erfaring fra analytiker-rolle. Gjerne fra mediebransjen eller konsulentselskap
  • Du kan grunnleggende SQL, og kanskje har du også erfaring med cloud-plattformer som GCP eller AWS.
  • Erfaring med BI-verktøy, såsom: Qlik, Looker, Tableau, Power BI eller lignende er meritterende.

Les også mer om Amedia og stillingen på info.dfind.no/amedia

Ønsker du å være med på vår reise, og er du klar for nye utfordringer? Da vil vi gjerne høre fra deg! Våre rådgivere i Dfind, Kristian Clifford og Rebecca Kolenic Vatnar er tilgjengelig på hhv. 40021566 / 47343087 eller kristian@dfind.no / rebecca@dfind.no