ANNONSØRINNHOLD

Systemansvarlig til Norsk Folkehjelp

Vil du jobbe for å sikre effektive og brukervennlige systemer til givere og medlemmer i en av Norges største humanitære organisasjoner?

Norsk Folkehjelp ble stiftet i 1939 som fagbevegelsens humanitære solidaritetsorganisasjon, og er en partipolitisk uavhengig medlemsorganisasjon. I Norge jobber Norsk Folkehjelp med førstehjelp og redningstjeneste, i tillegg til flyktnings- og inkluderingsarbeid. De er cirka 120 ansatte, og deres visjon er: Solidaritet i praksis.

Norsk Folkehjelp har ambisjoner om å bli en moderne organisasjon med effektive og brukervennlige systemer for deres medlemmer, givere og støttespillere. Deres CRM-løsning ble i slutten av mai oppgradert til Microsoft Dynamics 365, og de har akkurat inngått en avtale med en leverandør av e-Læringsplattform som skal integreres med CRM Dynamics 365. Vi ser nå etter deg som ønsker å ta eierskap til Norsk Folkehjelps Dynamics 365 løsning, dette på grunn av en førtidspensjon.

Du vil tilhøre Markeds- og kommunikasjonsavdelingen som i dag består av 17 personer, og du vil hovedsakelig jobbe med de som jobber mot privatmarkedet. Du vil også arbeidet tett med superbrukere av systemet, GDPR-ansvarlig, Controller som trenger rapporter fra systemet og kolleger som må bli opplært i systemet. I tillegg vil du inngå i et tverrgående Microsoft Dynamics 365 team på 4-6 personer, som er underlagt IT-seksjonen, og være hovedkontakt mot systemleverandøren MySoft.

Som ansvarlig for Microsoft Dynamics 365 i Norsk Folkehjelp får du derav en nøkkelrolle for alt arbeid med systemet, selv om du ikke vil utføre alle deler av prosessen selv. Norsk Folkehjelp har en standardløsning av Microsoft Dynamics 365 i bunn og cirka 30% på toppen er tilpasninger. Driften foregår internt, men utvikling skjer i samarbeid med eksterne leverandører og egen IT-seksjon. Du vil gjennom eierskapet av systemet arbeide operativt i systemet, løse både små og store problemstillinger og vi tror du er flink på å se synergieffekter og mulige optimaliseringer av de forskjellige brukersystemene.

Du blir tilbudt

  • Muligheten til å være del av en av Norges største humanitære organisasjoner
  • Muligheten til å være med på å styre digitaliserings-, medlems- og giverreisen i Norsk Folkehjelp
  • Fleksibel arbeidstid og sommertid (08-15) fra mai til september
  • Trening en time/uke i arbeidstiden
  • Moderne lokaler i sentrum av Oslo
  • Kantineordning

Arbeidsoppgaver

Som ansvarlig for Microsoft Dynamics 365 i Norsk Folkehjelp vil du:

  • Ha ansvar for løsningen i tett samarbeid med IT-seksjonen for å sikre tilfredsstillende driftsrutiner
  • Gjøre konfigurasjon og funksjonsoppsett av Microsoft Dynamics 365
  • Arbeide med integrasjon av forretningsprosesser og testing
  • Ha budsjett- og prosjektlederansvar for tildelte systemprosjekter, inkludert å være kontaktperson for eksterne leverandører
  • Være en teknisk rådgiver koblet til systemet, være i stand til å ta beslutninger om behovet for utvikling og også se løsninger på behovene organisasjonen har i bruk av systemet
  • Gi kursing av kolleger i bruk av systemet og sørge for at nødvendig brukerdokumentasjon er tilgjengelig
  • Gjøre enklere analyser og evaluering av medlems- og giverdata, herunder strukturere og tilgjengliggjøre statistikk
  • Bidra til å utvikle lønnsomhet- og lojalitetsmodeller gjennom å analysere kampanjer mot forskjellige målgrupper, finne faktorer som gir god respons og sammen med interne team finne modeller hvor man nyttiggjør disse funnene

Vi søker deg som

  • Har erfaring fra teknisk arbeid med systemer (CRM), stor fordel med erfaring av Microsoft Dynamics CRM
  • Brenner for tekniske problemstillinger og å forbedre systemer for å omforme kundebehov til effektive og tekniske løsninger
  • Har gode språkkunnskaper i både norsk og engelsk, skriftlig som muntlig

Vi ser etter deg som er løsningsorientert, strukturert og selvstendig. Du har også gode samarbeids- og kommunikasjonsevner for å skape gode relasjoner på tvers av organisasjonen.

Søknadsinformasjon:

  • Søknadsfrist: 21.10.2021.
  • Start: Snarest/etter avtale med hensyn til oppsigelsestid.
  • Arbeidsomfang: Fulltid, fast ansettelse i Norsk Folkehjelp.
  • Plassering: Stortorvet 10, Oslo.
  • Kontaktinformasjon: Denne rekrutteringsprosessen er utført av meg, Julia i Academic Work. Hvis du har spørsmål om stillingen, er du velkommen til å kontakte meg her!
  • Vi anbefaler å søke så fort som mulig da søknader blir behandlet fortløpende og stillingsannonsen vil bli tatt ned ved funn av rett kandidat.

Informasjon om bedriften

Norsk Folkehjelp er fagbevegelsens humanitære solidaritetsorganisasjon og har 2500 ansatte i Norge og internasjonalt. De arbeider i 36 land over hele verden og vil i 2021 ha en forventet omsetning på 1,1 milliard kroner. I Norge har Norsk Folkehjelp rundt 14000 medlemmer, og deres mål er å bedre folks levekår og bidra til et demokratisk, rettferdig og trygt samfunn.

Vi ber deg om å lese nøye igjennom Norsk Folkehjelps Etiske retningslinjer, Safeguarding policy og Anti-Corruption Policy. Dersom du blir tilbudt denne stillingen, vil du bli bedt om å signere en egenerklæring om Safeguarding i tillegg til deres Etiske retningslinjer og Taushetserklæring.