ANNONSØRINNHOLD

Er du vår neste Data Engineer som vil jobbe for lokaldemokratiet i Norge?

Vil du være med og styrke Amedia sin informasjonsfrihet gjennom gode, innovative og fremtidsrettede produkter?

Amedia er verdensledende på lokal avisutvikling og er landets største utgiver av lokale medier. Journalister, redaktører og selgere benytter systemer, innsikt og plattformer for å skape denne nære og verdifulle journalistikken. Vi mener arbeidet som gjøres for å nå ut til 1 543 000 digitale lesere hver eneste dag gjør norske lokalsamfunn til bedre steder å bo, leve og virke. Samtidig tror vi at mye av dette ville vært umulig uten robuste systemer og et fremoverlent utviklingsmiljø. Fra Akersgata i Oslo sentrum jobber vi sammen med 80 lokalaviser – fra Honningsvåg i nord til Tvedestrand i sør. Amedia gjør nå et kraftig løft i det sentrale utviklingsmiljøet, som skal styrkes med flere titalls utviklere, designere, dataingeniører, prosjektledere og andre digitale hoder. Vil du være med og styrke informasjonsfriheten gjennom gode, innovative og fremtidsrettede produkter?

Hos oss får du mulighet til å jobbe med effektive, robuste og skalerbare systemer, fremtidsrettet arkitektur og store datamengder. Du vil jobbe mot en tydelig datastrategi for å lage enda bedre produkter. Hos Amedia jobber vi med Data Science og maskinlæring for å gjøre våre leseres opplevelse bedre. Vi ligger langt fremme og jobber bl.a.med spennende prosjekter som personalisering, automatisering og trening av ML-modeller og vi bygger kontinuerlig nye pipelines. Vi setter brukerne våre først, ikke kun dataene deres. Vi jobber med maskinlæring, ikke bare teoretisk, men også i en praktisk kontekst hver dag. Utviklingsmiljøet vårt skal støtte hele den redaksjonelle prosessen – fra før en journalist bestemmer seg for hvilken sak de vil skrive, til innholdet er ute på mobilen, en datamaskin eller smart-TV. Vi skal være viktige for folk, og bygge ting som gir mening.

Som vår nye Data Engineer kommer du til å ha en sentral rolle i å ta eierskap og videreutviklingen av dataplattformen vår, samt utvikle API-er og andre integrasjoner for datadrevne løsninger. En viktig oppgave vil også være å samle inn og tilgjengeliggjøre data og forberede datastrømmen. Data Engineering er lagarbeid, og vi ser etter en lagspiller som setter pris på en kaffeprat om strategi, nye teknologier eller alternative måter å løse problemer på. Det er lov å feile, viktig å teste nye metoder, og vi jobber sammen som et team for å nå våre deadlines. Vi ser etter en som liker å dele sin kompetanse og bidrar til at vi ligger langt fremme.

Hvem er du? Du er data- og innsiktsdrevet og bør ha god kunnskap i minst to programmeringsspråk som Java, Javascript, Go eller Python. Vi ser også at du har erfaring med moderne data-prosesseringsverktøy som f.eks. Google BigQuery, Google Cloud Dataflow, Kafka, Hadoop eller Airflow. En stor fordel vil være å ha erfaring med store datamengder og kompetanse innen databaser, datamodellering og SQL, samt erfaring med å lage og designe robuste, distribuerte løsninger.Du behøver ikke mange års erfaring med alle teknologier vi jobber med, men du bør ha erfaring med noen av dem. Det viktigste vi ser etter er vilje og evne til å sette seg inn i styrker og svakheter ved de ulike teknologiene, og å være med på å etablere beste praksis for teamet og for resten av Amedias utviklingsavdelinger.

Les også mer om Amedia og stillingen på info.dfind.no/amedia

Ønsker du å være med på vår reise, og er du klar for nye utfordringer? Da vil vi gjerne høre fra deg!Våre rådgivere i Dfind, Kristian Clifford og Rebecca Kolenic Vatnar er tilgjengelig på hhv. 40021566 / 47343087 eller kristian@dfind.no / rebecca@dfind.no

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Forretningsideen er den samme i dag som den alltid har vært: Journalistikken. Vi skal fortelle de små og store historiene som samler, engasjerer, og driver lokalsamfunnet fremover. Amedias utviklingsmiljø spiller en nøkkelrolle i suksessen konsernet har hatt de siste årene. Satsingen er avgjørende for at Amedias aviser skal kunne opprettholde sin sterke posisjon i mediemarkedet, og er en forutsetning for videre vekst.